IG toernooi

Lean Agile Games Trainingen

In deze training leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om met Lean Agile Games het gehele innovatieproces sneller en effectiever te doorlopen en de meest waardevolle innovaties te ontwikkelen. Lean Agile Games zijn serieuze games die je gebruikt om kosteneffectief kwalitatief onderzoek te realiseren en het planningsproces sterk te verbeteren.  De games zijn gebaseerd op een bewezen succesvolle methodiek uit Silicon Valley, de bakermat van snelle en onderscheidende innovaties.

Lean Agile Games Instructor

De training wordt verzorgd door Adrie Dolman MSc, Agile Marketing Expert, Game Master en Agile Innovation coach.

Voor wie?

De training is van toepassing voor iedereen die aan innovatie werkt. Zoals Product Owners, Scrum Masters, marketeers, product managers, consultants en managers. Als je verantwoordelijk bent of meewerkt aan onderzoek, planning of development dan is het volgen van deze training een uitstekende keuze.

Wat leer je in de training?

In deze training leer je hoe je met Lean Agile Games een beter begrip kunt krijgen van de vaak onbewuste behoeftes van klanten, waardoor je met jouw ontwikkelingen beter aan de verwachtingen kunt voldoen. Daarnaast kun je met Innovation Games:

  • Scherp krijgen wat jouw klanten niet goed vinden in jouw product;
  • Ontdekken van behoeften en wensen die je ongekende mogelijkheden bieden voor radicale innovaties of innovatieve features;
  • Begrijpen hoe je product past en gebruikt wordt in de operatie van je klanten.
  • Duidelijk krijgen hoe en wanneer jouw klanten je product of dienst gebruiken;
  • In 1x de juiste nieuwe functionaliteit ontwikkelen en daarmee gelijk betere strategische beslissingen nemen;
  • De empathie met jouw klanten vergroten;
  • Jouw belangrijkste marketing boodschap identificeren.

Lean Agile Games Facilitator

Na het volgen van de training ben je Lean Agile Games Facilitator.

Innovation Games in Nederland

Voorbereiding op de training

Om het meeste uit de training te halen dienen deelnemers de boeken Gamestorming en  Innovation Games® te hebben doorgelezen.

Inhoud van de Training

In deze 2-daagse training worden de volgende onderwerpen besproken:

Dag 1

  •  Achtergrond en theorie achter Lean Agile Games en Case studies
  •  Game: Buy a Feature Case study
  •  Overzicht van de 14 Games
  •  Game: Product Box Case study
  •  Market Research
  •  Game: Give Them a Hot Tub Case study
  •  Het plannen, voorbereiden, spelen van de Games
  •  Faciliteren van de Games
  •  Game: Spider Web Case study
  •  Verwerken en analyseren van de resultaten van Games

Dag 2

  •  Game: Start Your Day & Case study
  •  Game: Prune the Product Tree & Case Study
  •  Innovation Games & Customer Advisory Boards
  •  Game: 20/20 Vision & Case Study
  •  Het gebruik van Innovation Games voor jouw specifieke problemen
  •  Game: Speed Boat & Case Study
  •  Game: Remember the Future

Kosten:

Het tarief voor een 2 daagse incompany training is:
– 4 tot 10 deelnemers, 3.200,- euro (1 workshop leider)
– 11 tot 20 deelnemers, 4.600,- euro (2 workshop leiders)
inclusief materialen  en naslagteksten, exclusief BTW.

Goede Hulp bij Evaluaties

★★★★☆
4 5 1
De innovation games zijn goede hulpmiddelen om bij product evaluaties in te zetten. Ze kunnen de klant snel uit z\'n tent lokken waardoor je sneller inzicht krijgt in wat de klant van jouw product vindt. Deze inzichten kun je dan weer gebruiken om je product beter aan te passen op de wensen van je klanten.\r\nDe training zelf is gelukkig geen hoorcollege, je wordt actief betrokken bij de uitleg van de games en je aandacht versloft daardoor geen moment.

Great training, generates a lot of insights.

★★★★★
5 5 1
Great training, generates a lot of insights. Very good trainers (likable, experienced). We started directly with playing the games. That was very good. Teaching the games by playing them. The case studies and the games subjects were very near to the participants needs. Important for me as a German:\r\n\r\nThe group was so polite and switched from Dutch to English for the whole training. Thanks! The trainers shared their experiences from their customers. And we talked about more games than mentioned in the official book.\r\n\r\nJan Fischbach\r\n\r\nSeptember 11, 2013

Sneller tot de essentie komen

★★★★☆
4 5 1
Het is een nuttige training om tips & trucs op te doen om op een leuke en snelle manier waarde toe te voegen voor de klant; en daar draait het toch allemaal om!\r\nDe games zijn laagdrempelig en toepasbaar in verrassend veel situaties. Cesario is een inspirerende trainer met veel praktijkervaring.